Igennem digital PR opbygger jeg linkbuilding kampagner, typisk baseret på offentlig data fra bl.a. Danmarks Statistik.
Kampagner varierer alt efter den branche virksomheden befinder sig i. Ved at opbygge stærke og autoritative links, styrker man sin linkprofil hvilken styrker den overordnede SEO
Hvordan laver du dine digital PR kampagner?
Når jeg opbygger digitale PR kampagner, kigger jeg altid på relevansen af historien. Det er essentielt at historien er relevant for tiden, da mange kampagner har sæsonudsving. Derfor laver jeg kampagnerne evergreen, så de løbende kan opdateres i løbet af året og der kan sendes outreach ud til medier der endnu ikke har grebet historien.
Det er ikke muligt at garantere backlinks igennem digitale PR kampagner, da det er op til det enkelte nyhedsmedie eller journalist om de vil bringe historien. Derfor er det så vigtigt at gøre selve historien spændende, og lave e-mail outreach så personlig som muligt. Det er kritisk at man serverer historien og vinklerne på et sølvfad